Un himne pel món...

" Un himne per no guanyar" LLuís Llach



Aprofitant que l'any 2008 va ésser L'ANY INTERNACIONAL DE LES LLENGÜES, l'Aula d'Acollida vàrem participar en el FESTIVAL DE NADAL amb un petit muntatge . Vam confeccionar aquest powerpoint amb imatges de diferents indrets del món i amb la música de Lluís Llach . Mentre es veia aquest power van sortir 9 parelles alumne -professor a l'escenari . Cada parella deia una paraula ( primer la deia el profe amb la llengua pròpia de l'alumne i després l'alumne la traduïa al català ).Les nou paraules escollides i les llengües pròpies dels alumnes varen ésser aquestes :
Confiança ( en wòlof ), respecte ( en romanès ), justícia(en xinès), esperança ( en romanès), somni ( en gallec), il·lusió ( en amazic), tendresa ( en castellà), amor ( en mapadungun) i pau(en àrab ). Era la nostra manera de dir BON NADAL i el nostre CANT A LA DIVERSITAT . Aprofitem per donar les Gràcies als alumnes i profes que hi van participar : El Ben del Senegal, l'Adrian de Romania,la Lina de Xina, la Dounia de Polònia -per part de mare -i del Marroc-per part de pare-,
l'Esther de Galícia, l' Abdelmajid del Marroc (Bereber),el Juan David de Colòmbia ,el Vicente de Xile , la Nàdia del Marroc , el Josep de Música , la Mai i la Lali de Socials , les Núries d'anglès, l'Enrique d'Educació Física, la Mercè de Castellà , el Jaume de l' Aula Oberta i la Teresa de l 'Aula d' Acollida .
I un agraïment especial per al Tino que ens va deixar aquestes imatges tan boniques.

FELIÇ 17 !!!! I continuem fent arrelar i enlairar SOMNIS!!!


El bloc "Artquímia" ha complert el seu 8è aniversari el gener del 2017. Vam néixer tímidament,com a bloc d'AA, la tardor del 2008 a l'INS Estany de la Ricarda del Prat i ens vam presentar de debò el gener de l'any 2009. Des del curs 2009-2010 fins al curs 2010-2011 vam continuar amb molta il.lusió a l'INS Gabriela Mistral de Sant Vicenç dels Horts . I el curs 2011-2012 vam retornar al Prat, començant una nova etapa a l'INS Salvador Dalí.
El més important de tot és que seguim pensant que QUALSEVOL NIT POT SORTIR EL SOL :-).

Per això a l'aula d'acollida- i a partir d'ara a l'aula ordinària- hi van néixer i hi naixeran paraules ....El curs 2007-2008 hi va néixer la paraula "BABELARTQUÍMIA.CAT". La vàrem presentar en públic per SANT JORDI com a preludi de la nostra EXPOSICIÓ DE TITELLES . Es una paraula de significat obert i plural .
I un dels seus significats és aquest :
"Babelartquímia" és una invitació a buscar entre totes i tots noves fórmules d'ensenyament i aprenentatge per atendre tots els móns personals, creatius i diversos que existeixen a les aules d'aquest jove segle XXI .
El curs 09-10 la paraula"BABELARTQUÍMIA.CAT" va ser presentada en el I CONGRÉS DE PRÀCTIQUES EDUCATIVES INNOVADORES AL BAIX LLOBREGAT.
Si vols saber què hi vàrem dir clica aquí :
El dol migratori a l'aula d'acollida
El juliol vam participar a la 20a Escola d'Estiu de la FUNDACIÓ SERGI de Girona dins del Seminari "Repercussions del procés migratori en la salut emocional i mental des d'un enfocament social i comunitari ."
I el curs 2010-2011 ens va regalar un començament màgic:
El mes d'octubre vam participar a les Jornades NOS+ALTRES 2010 de Figueres.
El novembre al VII Simposi de LLengua i Immigració de Girona i al 29è Festival Internacional de titelles de Bilbao ("IV Encuentro Internacional de títeres en femenino")
El gener de l'11 vam iniciar un nou projecte d'AA batejat amb el nom "Equipatges singulars, equipatges universals". També vam col·laborar amb les jornades "Sant Vicenç divers" que organitzava el Centre de Normalització Lingüística de Sant Vicenç dels Horts.
I... celebràrem la primavera de l'11 amb l'activitat quinzenal "Esmorzars, jocs i paraules"
A partir del setembre de l'11 vam iniciar una nova etapa:
De l'Aula d'Acollida a l'Aula Ordinària. Al nou institut no hi ha AA i aprofitarem tota la riquesa apresa en aquests 6 cursos d'acollida, per compartir-la a l'aula ordinària.
Estem molt contents d'haver retornat al Prat, la ciutat on va néixer el bloc.
També ens fa molta il·lusió i alegria dir-vos que el 28 de juny del 12 vam participar a la III Jornada de Titelles i Educació presentant de nou "Babelartquímia.cat",El dol migratori a l'aula d'acollida. Trobareu la crònica de la Jornada a les revistes online PUTXINEL·LII i TITERESANTE(la 1a en català i la 2a en castellà). El comentari sobre la nostra intervenció el podeu llegir en un paràgraf sota de la 3a imatge :).
El curs 12-13, un part d'artquímia va haver de sumar forces per poder guanyar una batalla molt especial i
l'altra part va continuar fent relalitat UTOPIES: El novembre del 12 va començar el curs-projecte pilot "CAPSES D'ANADA I TORNADA, del jo al nosaltres" i va donar resultats molt bonics.També vàrem presentar el projecte al "V Encuentro de Títeres en Femenino" de Bilbao. Teniu la informació a la part superior del marge dret del bloc.Esperem que us agradi :) !!!
El curs 13-14 el projecte va continuar i el 22 d'abril vam poder estar de nou a peu d'aula:
Una altra batalla guanyada !!!!!

El curs 14-15 el projecte de les capses es va convertir en un Seminari de treball molt enriquidor i fructífer.I personalment, els alumnes de 1rC i Aula Oberta de l'INS Salvador Dalí del Prat de Llobregat van fer ben seu el projecte : Moltes gràcies, GROCS!

El curs 16-17 iniciem una nova etapa a l'INS Barcelona-Congrés . Retornem a l'Aula d'Acollida, a l'origen on va començar tot ...

Continuem el camí amb coratge i entusiasme:

Som aprenents de VIDA !!!!


MOLTES GRÀCIES A TOTES LES PERSONES QUE ENS HEU ACOMPANYAT I AJUDAT A TIRAR ENDAVANT

"FEM L'ESCAMOT DELS QUI MAI NO RECULEN"

Joan Salvat-Papasseit


AMISTAT,una bella paraula.



Els amics ..., UN GRAN TRESOR !
Coneixeu el llibre EL MÓN GROC de l'Albert Espinosa ?
EL MÓN GROC (si creus en els somnis ,es faran realitat) és un lllibre que em va arribar a les mans per atzar, com les millors coses de la vida ...Tinc la sort d'haver conegut un munt de "grocs"..i entre ells.. TOT L'ALUMNAT QUE HE ANAT I VAIG CONEIXENT A L'AULA D'ACOLLIDA . Si voleu saber qui són ELS GROCS haureu de llegir el llibre.

"Artquímia" estima la MÚSICA, la POESIA i les PARAULES ...


"LA PARAULA ÉS L'ARMA MÉS PODEROSA " Ramon Llull

"Com una font, a voltes, LA PARAULA
diu els secrets del món" Joan Vinyoli

"FER CRÉIXER LES COSES DIENT-LES: HEUS AQUÍ EL MIRACLE" Palau i Fabre

"L'ETERNITAT NOMÉS VIU EN L'EFÍMER" Diego Jesús Jiménez

"M'EXALTA EL NOU I M'ENAMORA EL VELL" J.V Foix

"AUNQUE NO TE OLVIDA UN RECUERDO,QUE YA TE ACOMPAÑA UN SUEÑO" Jesús Lizano

"...És veritat: cantar esponja el cor i ajuda a estimar...Darrera el simple entreteniment, hi ha unes profundes ganes d'educar. Les cançons ens han d'ajudar a unir coses ben desaparellades:les classes socials, les diferents cultures i els diferents pobles.(..)Cantar és un llenguatge universal" Xesco Boix

"La utopia és una forma de caminar" E.Galeano

"Cal aprendre a estimar les diferències" Joan Fuster

"La solidaritat és la tendresa dels pobles " Gioconda Belli





divendres, 16 de març de 2012

La intel·ligència del cor; Annie Marquier

Font: Desenvolupament humà
LA INTEL·LIGÈNCIA DEL COR
[Extracte del llibre "El Mestre del Cor" d'Annie Marquier]
Els científics ens diuen que el cor és intel·ligent, que té un sistema nerviós independent i ben desenvolupat, que malgrat que la matèria del cor és diferent de la del cervell es van descobrir en ell més de quaranta mil neurones, i una complexa i atapeïda xarxa de neurotransmissors, proteïnes i cèl·lules de suport. I amb tot això sembla que pot aprendre, recordar i fins i tot percebre.
Els investigadors han posat de manifest l'existència de quatre classes de connexions que parteixen del cor i van cap al cervell:
1. Neurològica, mitjançant la transmissió d'impulsos nerviosos
2. Bioquímica, mitjançant hormones i neurotransmissors
3. Biofísica, mitjançant ones de pressió
4. Energètica, mitjançant interaccions electromagnètiques
Per la via neurològica el cervell del cor pot influir al cervell del cap, és a dir, en la nostra manera de pensar i de veure les coses, en la nostra percepció de la realitat i en les nostres reaccions, especialment les emocionals. Comencem a sospitar que cert domini emocional que veiem en certes persones excepcionals no procedeix del control que exerceix l'intel·lecte; bé sabem que davant les gravacions del subconscient, poc pot fer l'intel·lecte. Sabem que hem de manejar el nostre cos emocional, però saber-ho no és manejar-ho. I volem seguir el que diuen els llibres o cursos d’autoconsciència, però l’ intel·lecte no ens ajuda.
Ara els científics ens parlen d'un altre cervell, el del cor. Una altra forma d'intel·ligència que podríem cridar la INTEL·LIGÈNCIA DE L'AMOR. Aquesta intel·ligència que prové del SER i que té la seva seu al cor. En relació a la comunicació bioquímica del cor al cervell, es va demostrar que el cor és el que produeix l'hormona ANF, que assegura l'equilibri general o “homeòstasi” i un dels seus efectes és inhibir la producció de l'hormona de l'estrès, en especial el cortisol. A més a més el cor segrega la seva pròpia adrenalina quan la necessita. També produeix l'oxitocina, crida l'hormona de l'amor i l'allibera en grans quantitats quan ens trobem en un estat afectuós.
En relació a la comunicació biofísica, s'ha observat una relació directa entre la pressió sanguínia, la respiració i certs ritmes del sistema nerviós autònom.
En quant a la comunicació energètica ens diuen que el camp electromagnètic del cor és 5.000 vegades més intens que el del cervell i més potent que qualsevol altre òrgan del cos. Produeix de 40 a 60 vegades més bioelectricitat que el cervell. I el més interessant és que l'aspecte del camp magnètic del cor canvia en funció de l'estat emocional. Quan sentim por, estrès, frustració, enuig, etc. es torna caòtic; en canvi, quan s'experimenten emocions com la gratitud, la compassió, el perdó, etc. pren un aspecte ordenat i s'obté el que s'anomena un “espectre coherent”. Aquest camp s'estén entre 2 a 4 metres al voltant del cos, permetent a tots els que ens envolten rebre la informació energètica continguda en el nostre cor.
L'amor del cor no és una emoció, és un estat de consciència intel·ligent que ens permet viure des del cor, en unió amb la nostra natura divina en la profunda unitat amb tot el que existeix. Observa com la fraternitat, la compassió, la bondat, el respecte, la creativitat i el geni creador, és a dir, els pensaments i sentiments elevats són manifestacions de la unitat en què vivim, mentre que les emocions negatives són manifestacions de la separativitat.
Quan vivim reconeixent que som un amb tot el que existeix, que no és una altra cosa que veure Déu en tot, els dos oscil·ladors del cos que són el cervell i el cor, vibren en perfecta sincronicitat i com a conseqüència envien a tot el cos ordres coherents, eficaces, intel·ligents i totalment adequades a les necessitats del moment.
Què hem de fer per despertar la intel·ligència del cor de manera que pugui prendre el comandament de les nostres vides?
Ens diuen els científics que tenim diversos circuits per mitjà dels quals ens arriba informació que ocasiona resposta en nosaltres. El primari, que és completament inconscient, i ens permet sortir fugint d'una situació de perill sense haver de reflexionar. Després l'intel·ligent, que ens permet el raonament i el tercer, una barreja dels dos, on els records de l'inconscient s'activen i produeixen reaccions que passen per l’escorça, “d’intel·ligent” i aquesta d’alguna manera els justifica. Ara la ciència ens presenta un altre circuit que va del cor al cap i aquí està la clau. El cervell del cor activa al cervell del cap els centres superiors de percepció completament nous que interpreten la realitat sense recolzar-se en experiències passades, aquest nou circuit no passa per les velles memòries, el seu coneixement és immediat, instantani, i per això, té una percepció exacta de la realitat. La seva intel·ligència no separa sinó que uneix, reconeixent en tot moment la gran xarxa de vida en què estem tots. És la connexió còsmica que la intel·ligència divina ens ha legat perquè podem recuperar el nostre origen diví i la nostra saviesa essencial. És la forma de tenir una ment il·luminada, o com diuen alguns, “resplendor al cervell”.
I com activar aquest circuit? Vivint des del cor. Cada pensament, cada emoció, presentar-la primer al cor i veure si està en harmonia amb l'Amor que allí es troba. Cal transcendir els desitjos personals, de l´Ego i aprendre a viure segons la intenció del cor, que és la intenció del teu Ser Intern.
L’impediment major que tenim avui en dia són les memòries enregistrades en el nostre inconscient que s'activen cada cop que són estimulades. Busca ser testimoni de tu mateix, de les teves pròpies reaccions perquè puguis veure-les, perquè quan es veuen, se'n van. Per això has d'assumir la plena responsabilitat de les teves emocions, agradables o desagradables, decidir no culpar a ningú per les teves reaccions emocionals i reconèixer que el vertader origen de les teves reaccions emocionals no està en el que passa en l'exterior sinó en el teu interior.
Hi ha un camí cap al Cor que ha estat anunciat per tots els Mestres, faríem bé a recordar-ho: Conrea el silenci, fes contacte amb la Natura , viu períodes de soledat, medita i contempla, busca la vertadera bellesa, viu amb assossec i quietud, cuida el teu entorn vibratori, recupera el sentit del sagrat, recupera la innocència al no jutjar, reconeix les sincronicitats en la teva vida, treballa en grup, coopera, viu amb senzillesa, escolta.
Tingues present que el teu Cor té una intel·ligència superior, escolta’l i pregunta-li quan no sàpigues què fer.

Si voleu escoltar l'Annie Marquier podeu fer-ho demà a la Jornada que es farà al Cosmocaixa : "La evolución de la conciencia"